Print this page
Sunday, 12 May 2019 13:00

NaMo TV is an ad sales channel; so no permission needed: Govt

email this page

The Information and Broadcasting Ministry (MIB) answered an exclusive Right To Information and said that the NaMo TV is an “advertisement based platform” distributed by several Direct to Home operators (DTH) and availed of by the Bharatiya Janata Party. It doesn’t need any permission.

The controversial channel has been telecasting content ranging from advertisements for government schemes, the prime minister’s speeches, and interviews of the finance minister to nationalistic Bollywood movies. It sparked a debate on social media over the timing of its launch, its ownership and legality just ahead of the general elections.

The ministry also said, “The DTH operators do not require taking any permission from an authority/Ministry of I&B for showing content on the Platform Services.”

Tata Sky, Videocon and Dish TV all aired NaMo TV as a free-to-air service, meaning subscribers do not have to pay to view the channel. Viewers can also unsubscribe from the channel if they do not like it.

email this page

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
X

Right Click

No right click